26 Aralık 2015 Cumartesi

من یک تورکم و آزربایجانی هستم

من ترکم

من یک تورکم و آزربایجانی هستم، ایرانی نیستم، 👈اگر ایرانی بودم زبان تورکی ملت 35 میلیونی ما مورد انواع هجومها قرارنمی گرفت!

من یک تورکم و آزربایجانی هستم، ایرانی نیستم،👈 اگر ایرانی بودم پارسی ها را نجیب و آریائی ها را حامل خون پاک نمی خواندند!

من یک تورکم و آزربایجانی هستم، ایرانی نیستم،👈 اگر ایرانی بودم کوروش خونریز و فردوسی تورک ستیز را قهرمان ملی نمی کردند!

من یک تورکم و آزربایجانی هستم، ایرانی نیستم،👈 اگر ایرانی بودم جعلیات باستانی وافسانه های شاهنامه را بر تورکها تحمیل نمیکردند!

من یک تورکم و آزربایجانی هستم، ایرانی نیستم،👈 اگر ایرانی بودم شخصیتها و قهرمانهای ملی آزربایجان نیز تکریم می شد!

من یک تورکم و آزربایجانی هستم، ایرانی نیستم،👈 اگر ایرانی بودم به مقام استاد شهریار بخاطر روز ملی شعر و ادب توهین نمی کردند!

من یک تورکم و آزربایجانی هستم، ایرانی نیستم،👈 اگر ایرانی بودم در تقویمهای رسمی تاریخ ملت بزرگ آزربایجان را نیز درج میکردند!

من یک تورکم و آزربایجانی هستم، ایرانی نیستم،👈 اگر ایرانی بودم ناشرین تقویمهای تورکی را بازداشت نمی کردند!

من یه ترک هستم و به تورک بودنم هم افتخار میکنم"✌️

👍عاشق زبان مادری ام هستم

👍 عاشق مردمانم هستم

✌️اگه کسی توهین کنه ، یکی میگه دو تا میشنوه ،

من یک ترکم و آزربایجانی هستم، ایرانی نیستم،👈 اگر ایرانی بودم زبان و ادبیات بسیار غنی ترکی تدریس می شد!

من یک ترکم و آزربایجانی هستم، ایرانی نیستم،👈 اگر ایرانی بودم زبان 15 میلیون فارس بر ملت مظلوم ما تحمیل نمی شد!

من یک ترکم و آزربایجانی هستم، ایرانی نیستم،👈 اگر ایرانی بودم با تحمیل زبان بیگانه، سعی در محو کردن فرهنگ و زبان ترکی نمیکردند!!

من یک ترکم و آزربایجانی هستم، ایرانی نیستم،👈 اگر ایرانی بودم به مقام استاد شهریار بخاطر روز ملی شعر و ادب توهین نمی کردند!

من یک ترکم و آزربایجانی هستم، ایرانی نیستم،👈 اگر ایرانی بودم اجازه می دادند تا نامهای ترکی برای فرزندانمان انتخاب کنیم!

من یک ترکم و آزربایجانی هستم، ایرانی نیستم،👈 اگر ایرانی بودم ستارخانها، پیشه وریها و شریعتمداریهای ما را شهید نمی کردند!

من یک ترکم و آزربایجانی هستم، ایرانی نیستم،👈 اگر ایرانی بودم درشبیه خوانی فارسها درمحرم، یزید و شمر ترکی صحبت نمیکردند!!

من یک ترکم و آزربایجانی هستم، ایرانی نیستم،👈 اگر ایرانی بودم قیام ضد آریایی 29 بهمن سال 1306 را فراموش نمی کردند!

من یک ترکم و آزربایجانی هستم، ایرانی نیستم،👈 اگر ایرانی بودم حقوق ترک ها را بعد از انقلاب عظیم 57 فراموش نمی کردند!

من یک ترکم و آزربایجانی هستم، ایرانی نیستم،👈 اگر ایرانی بودم اجازه نمیدادند داشناکها باخیال راحت در تهران ترک ها را سلاخی کنند!

من یک ترکم و آزربایجانی هستم، ایرانی نیستم،👈 اگر ایرانی بودم در کنار فلسطین و لبنان اندکی هم از قره باغ مظلوم حرف می زدند!

من یک ترکم و آزربایجانی هستم، ایرانی نیستم،👈 اگر ایرانی بودم ریشه های اقتصادی آزربایجان را اینگونه بی رحمانه نمی سوزاندند!

من یک ترکم و آزربایجانی هستم، ایرانی نیستم،👈 اگر ایرانی بودم رای اهالی آگاه تبریز را در 31 فروردین 1375 به بازی نمی گرفتند!

من یک ترکم و آزربایجانی هستم، ایرانی نیستم،👈 اگر ایرانی بودم نمایندگان تحمیلی را به نام ملت آزربایجان انتصاب نمی کردند!

من یک ترکم و آزربایجانی هستم، ایرانی نیستم،👈 اگر ایرانی بودم رییس جمهور سابق، ملت ترک آزربایجان را آریایی خطاب نمیکرد!

من یک ترکم و آزربایجانی هستم، ایرانی نیستم،👈 اگر ایرانی بودم در تهران به زائرین مزار ستارخان سردار ملی توهین نمی کردند!

من یک ترکم و آزربایجانی هستم، ایرانی نیستم،👈 اگر ایرانی بودم مزار شهید ستارخان را مطابق وصیتش به تبریز میبردند!

من یک ترکم و آزربایجانی هستم، ایرانی نیستم،👈 اگر ایرانی بودم یپرم ارمنی، قاتل ستارخان را تکریم نمی کردند!

من یک ترکم و آزربایجانی هستم، ایرانی نیستم،👈اگر ایرانی بودم مرا شیدانه آزری خطاب نمیکردن!

من یک ترکم و آزربایجانی هستم، ایرانی نیستم،👈اگر ایران بودم,  درسال 1326 ملت آزربایجان را قتل عام نمیکردن!

من یک ترکم و آزربایجانی هستم، ایرانی نیستم،👈اگر ایرانی بودم,  ملت آزربایجان را در سال85 سوسک های مدفوع خوار فاضلاب فارس ها خطاب نمیکردن

من یک ترکم و آزربایجانی هستم، ایرانی نیستم،👈اگر ایرانی بودم, سال 85 در شهرهای آزربایجان سیلاب خون براه نمی انداختند!
من یک ترکم و آزربایجانی هستم، ایرانی نیستم،👈اگر ایران بودم,  در برنامه فیتیله دهن کودک آزربایجانی را به توالت تشبیه نمیکردن!

👍قطعا من یک ترکم،

👍یقینا یک آزربایجانی هستم،

👍من آزری آریایی نیستم(من تورکم از نسل اوغوز)

👈من نه آزری زبانم  نه تورک زبان" بلکه تورکم


👍هرگز ایرانی نیستم،


اگر لياقش را داشته باشم به دنبال حقوق اوليه ملت خودم (ملت تورك) مي باشم
و معتقدم يعني نزديك به  30 ميليون انسان مثل من ،
بر اين عقيده هستيم كه سرنوشت ما
فرهنگ ما
حق ماست
كه به دست خود ما رقم مي خورد !

معتقدم چرا بايد به زبان غير زبان مادريم تحصيل كنم؟
متعصب نيستم نه ولي 
آيا اين امر به مرور زمان (در عرض 2- 3 قرن)‌، سبب تجزيه هويتم ،‌زبانم و از ياد رفتنش نمي شود؟

بنده بدبين نمي باشم ، اشتباه فكر نمي كنم فقط به دنبال حقوق ابتدايي خودم هستم
با حقوق شما (فارسها) كاري ندارم، حتي برعكس اصلا تمايل به زايل كردن حقوق شما ندارم

طبق بيانيه هاي يونسيكو ، لاهه، سازمانهاي حقوق بشري هيچ انساني حق ندارد مرا از حقوق اوليه ام، من الجمله،  زبانم ، فرهنگم، پرچمم و هويتم محروم كند

طي اين چند دهه زندگي ام من به شما(فارسي يا ايراني) آزاري نرسانده ام ولي دولت فاشيست شما چه پهلوي چه آخوندي بدترين ضربه ها را به هويت من زده است
ولي خوشبختانه  اين  ضربه هاست كه مرا بيدار كرده

و تو (اي فارس ايراني - اي  2500 ساله - اي كوروش پرست - اي پرشين) تو هم كه با سريالها ، سايتها جك ها و كلي كارهايت حتي در اين آخرسري با كلي ايميل و اس ام اس و پيام خصوصي واقعا ديگر شرمنده ام كرده اي
ولي اين ضربه ها بيدارم كرد دمت گرم 

 اين تفاوتها باعث شد از خودم بپرسم
چطور شد كه در يك كشوريم و عده اي مرا به اسم يه توركه به سخره گرفته اند؟
پس من مثل آنها نيستم خب؟
پس من كي ام؟
چرا مثل اونا نيستم؟
چرا؟ چرا؟ كلي چراااااااااااااااااااااااااااااااااااا؟
چرا من وقتي فارسي حرف مي زنم لهجه دارم؟
چرا من ؟
چرا من با شما مثل شما نيستم؟

من تجزيه طلب نيستم
استقلال طلبم
چجوري؟ عرض مي كنم

معتقدم چرا بايد ايالت هاي متحده آمريكا (يعني باهم اتحاد شدند ) كه روي پرچمش 50 ستاره دارد 
شامل 50 ايالت مي باشند
با 50 نوع قبيله متفاوت
 با 50 نوع پرچم
با50 نوع سمبل
با 50 نوع گويش
 با 50 نوع قوانين ايالتي متفاوت
 به رسميت شناخته شده اند و  زندگي مي كنند
جالبتر  حتي يك زبان رسمي هم ندارند
چرا ما نبايد اين حق را نداشته باشيم؟

لابد اونا باكلاس ترند نبايد خودمونو با اونا مقايسه كنيم

باشه بيا اينورتر! 

اتحايه اروپا 28 كشور عضوش هستند
پرچمش چند ستاره دارد
 ولي اون كشورها هر كدام چكي اسلوكي اتريشي مجار و ... و ... هستند
هيچ زبان رسمي ندارند
فقط جهت سهولت به زبان بين المللي مكالمه دارند
وگرنه هر كشوري زبانش پرچمش هويتش تاريخش سمبلش و... سرجايش به رسميت شناخته شده اند
ولي باهم متحدند
چرا ما نبايد اين حق را نداشته باشيم؟

بازهم لابد اروپا با كلاس تره؟

باشه بيا توو قلب افريقا :)
افريقاي جنوبي 3 پايتخت 11 زبان رسمي 15 نوع سمبل  55 نوع قبيله 36 نوع گويش محلي به رسميت شناخته شده دارد ولي ما چرا نداريم؟
تازه اينجا از لحاظ  هم تعداد جمعيت هم مساحت جغرافيايي از ايران كوچكتر تشريف است
چرا ما نبايد اين حق را نداشته باشيم؟

من با شما(فارس يا ايراني) كاري ندارم
من دنبال خودمم
من دنبال زبانم هستم به شما(فارس يا ايراني) چكارم هست؟
من دنبال فرهنگم هستم، رقصم، گويشم، كه رسمي شود، آيا اين جرم است؟

ثابت كن جرم است من كنار مي روم
ثابت كن اين ها حق من نيست من كنار مي كشم
ثابت كن زباني كه از بچگي از هركجا به من رسيده به شما(فارس يا ايراني) چه اصلا از مغول رسيده خلاصه حالا اين زبان من است، من با اين زبان متولد شدم،
ثابت كن حتي زبان مادريم حقم نيست، باشد كنار مي كشم

بنده دنبال پرچمم ، سمبل ام ، رسم و دين آيين ام هستم كه به رسميت بشناسمش، با شما(فارس يا ايراني) چكارم است؟
من با منيت خودم درگيرم، آيا به شما آزاري رسانده ام؟


آزار شمايد زبان بيگانه غير مادري كه تحميلم كرديد
پرچمي جعلي
و كشوري فاشييست

شما ها امثال شماها حتي برايمان جك مي سازيد
ولي من حتي نقوش توركي قالي آذربايجان زير پايم را با پرچم ! آبا اجدادي 2500ساله شما عوض نمي كنم
البته پرچم 37 ساله شما

جرم است آيا دنبال حقوق خودمم؟
آخر با شما چكارم است؟

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

حدیث نجفی_-_Hadis Najafi : Doldur şimdi yerimi başka ben varsa...

حدیث نجفی_-_Hadis Najafi Doldur şimdi yerimi başka ben varsa... 1401.06.30 #HadisNajafi