8 Ocak 2016 Cuma

آزربايجان بهشت عدن مهد تمدن بشری

آذربايجان بهشت عدن  مهد تمدن بشري:
آذربايجان، اين سرزمين پرگهر، عظيم ترين گنجينه تاريخ و تمدن بشري را در خود دارد. چنانچه بسياري از محققان و مورخان، تاريخ آغاز تمدن بشري را در اين منطقه مي دانند و با دلايل محكم و مستدل علمي، عقيده دارند كه نخستين نشانه هاي زندگي اجتماعي در اين منطقه يافت شده است. البته چندان دور از واقعيت هم نيست كه مدنيت و مظاهر آن از آذربايجان آغاز شده باشد چرا كه فقط يك نمونه از تاريخ اين سرزمين در تپه هاي باستاني اش كافيست تا ثابت كند كه آذربايجان پايه گذار فرهنگ قومي در جهان است

اين گزارش، نه بر تپه هاي باستاني نظر دارد و نه بر نخستين آثار ساخت بشر، بلكه بسيار ديرتر و ديرينه تر از آن، تاريخ تمدن بشر را در آذربايجان به تصوير مي كشد و برخلاف عقيده برخي كه معتقدند محل زندگي آدم سرزمين هند يا آفريقا است، محل هبوط آدم را آذربايجان ناميده است.

احمد کسروی ! در ابطال تئوری خودساخته " زبان آذری " به وسیله خودش


در مقایسه با زبان فارسی، زبان ترکی شبیه دختر زیبائی است که به آرامی در کنار یک زنی بدون حجاب نشسته که او دل را با جواهرات و عشوه هایش و مغز را با آرایشش افسون میکند. (اینجا ما ترکی را در یک کفه ترازو و فارسی و تمامی لهجه های آن را مانند مازندرانی، گیلکی، لری، کردی، سمنانی، و غیره را در کفه دیگر ترازو قرار میدهیم. و اگر منظورمان فارسی سنتی است و آن را با ترکی مقایسه میکنیم، ترکی به آن برتری دارد. هیچ کس نمیتواند آن را انکار کند

اقرار نامه ای از احمد کسروی! در ابطال تئوری خودساخته "زبان آذری" به وسیله خودش اللغة الترکیة فی ایران
عموماً چنین پنداشته میشود که در سرزمین پارسیان( ایران) (۲)به جز زبان فارسی مردم به زبان دیگری صحبت نمیکنند، و تعداد کمی از گسترش زبان ترکی در سرتاسر ایران آگاه هستند، شاید زبان ترکی بیش از زبان فارسی متداول است، ...
توضیح : *.این مقاله به همین عنوان  "اللغة الترکیة فی ایران " ، به قلم احمد کسروی و در مجله العرفان سوریه، جلد ۸، شماره ۲، نوامبر ۱۹۲۲و به زبان عربی چاپ گردیده است. این مقاله بعدها توسط پروفسور اوان زگال، کسروی شناس و ریاضیدان معاصر آمریکایی به انگلیسی ترجمه شده است. ترجمه فارسی مقاله نیز از پروفسور محمدعلی شهابی شجاعی است.

فارسی ایران لهجه‌ای از عربی‌ و یک زبان عقیم است

 
لهجه فارسي به عنوان لهجه‌اي تحميلي در قرن اخير به ملت آذربايجان، عليرغم توهمات فارسها، به هيچ عنوان نمي تواند به عنوان زبان رسمي از طرف ملل ساكن در جغرافياي موسوم به ايران پذيرفته شود اين زبان جدا از در اكثريت نبودن متكلمان به اين زبان در ايران براي اعدام به عنوان زبان رسمي، داراي مشكلات عديده اي در بحث واژه‌سازي براي وضعيت مدرن و فاقد توانايي براي تبديل شدن به زباني قدرتمند و علمي به عنوان زبان رسمي است.
انگلس هنگام مطالعه جوامع شرقي متوجه اين مسئله شده بود
او در يكي از دست نوشته‌هاي خود مي‌نويسد:
در زماني كه مستقيماً به سراغ منابع شرقي براي مطالعه در احوال شرقيان رفتم شروع به يادگيري زبان عربي كردم، اما در مواجهه با چهار هزار ريشه لغت آن وحشت زده شدم به لهجه فارسي رجوع كردم و در مقايسه آن را يك بازي كودكانه يافتم، در حدود چندين هفته! مشغول خواندن ادبيات كلاسيك فارسي شدم صرف نظر از دشواري الفباي زبان عربي كه فارسها هم از آن استفاده مي‌كنند شخص مي تواند دستور زبان فارسي را به علت بدوي و ابتدائي بودن آن در عرض 48 ساعت! فرا بگيرد، زبان فارسي و نشر آن را مرده و بي محتوا يافتم
 Engles to marx , 6 june 1853 , werke, Berlin 1963, Vol XXVIII, PP 26

شکست قرارداد الجزیره و اهمیت آن برای آذربایجان

شکست قرارداد الجزیره و اهمیت آن برای آذربایجان 
                  
این مقاله برای تورکان بسیار مهم است. آنرا بخوانید و به دوستان خود نیز بسپارید تا بخوانند.
ماجرای قرارداد الجزیره یک حکایت بسیار طولانی است که بررسی تاریخی آن بسیار وقت گیرست ولی در این مقاله بطور خلاصه به قسمتهای مهم آن می پردازیم.
در طی حکومت کریم خان زند، کشور قدرتمند ایران چنان از ورطه علم روز عقب ماند که رسماً به یک کشور عقب مانده تبدیل شد. ارتش ایران که در زمان نادر شاه افشار توانست پتر کبیر را شکست دهد، در زمان کریم خان زند چنان ضعیف شد که دیگر قادر به تأمین امنیت مرزی و حتی داخلی نبود، چنانچه آقا محمد خان قاجار توانست با تعداد اندکی از سواران نظامی تورک مازندرانی، حکومت زندیه را سرنگون سازد. اواخر حکومت زندیه مواجه بود با لشکر کشی روسیه به ایران و اشغال آذربایجان شمالی. آقا محمد خان قاجار مقاومت خوبی در مقابل روسیه کرد ولی ترور او ضربه بزرگی بر ارتش ایران وارد کرد.

اگر از ايران ويران جدا شويم آيا ميتوانيم روي پاي خود بايستيم يا نه

برخي از دوستان كه البته دلسوز آذربايجان هستند در مورد آينده آذربايجان و اينكه اگر از ايران ويران جدا شويم آيا ميتوانيم روي پاي خود بايستيم يا نه و يا مثلاً گاز و برق و ... را چگونه تامين كنيم و دغدغه هايي از اين نوع كه البته ناشي از نگراني براي آذربايجانشان است. در جواب و البته در حد بضاعت علمي خودم بايد به اين دوستان عرض كنم كه جواب اين سوالات در چند حوزه قابل ارائه است.
1 در بعد اقتصادي همه ميدانيم كه اقتصاد ورشكسته و غارت شده عيران به درآمدها و دلارهاي نفتي وابسته است و نفت و گازي كه البته متعلق به ملّت مظلوم عرب خوزستان است يعني فارس ها با غارت نفت عرب هاي خوزستان مشغول حكومت هستند و ما نبايد در اين دزدي از خوزستان مشاركت كنيم ما به حتي يك دلار از پول نفت و گاز عيران احتياج نداريم چون بزرگترين ثروت كشورها الان ديگر نيروي انساني كار آمد است تمام كشور هاي مرفه و ثروتمند دنيا مثل ژاپن كره جنوبي آلمان فرانسه ايتاليا كانادا و ..... قطره اي نفت و گاز ندارند ولي ملت هايي به شدت با سواد و البته اهل تلاش و كار دارند توركيه خودمان كه الان بزرگترين اقتصاد جهان اسلام است و جزو بيست كشور قدرتمند جهان است مگر نفت و گاز دارد؟ خير ولي ملتي دارد كه هميشه در حال كار و تلاش هستند و سواد اقتصادي بالايي دارند تازه در ايران ويران مگر نفت و گاز مفت به ما ميدهند پول آب و برق و گاز و بنزين را ميدهيم و منتي ندارد.

بیانیه جمعی از فعالین حرکت ملی آزربایجان در خصوص مسائل منطقه و غرب آزربایجان

بیانیه جمعی از فعالین حرکت ملی آزربایجان در خصوص مسائل منطقه و غرب آزربایجان

  جمعی از فعالین حرکت ملی آزربایجان در خصوص مسائل منطقه و غرب آزربایجان بیانیه ای صادر کرده اند.
به گزارش گوناز تی وی، متن بیانیه جمعی از فعالین حرکت ملی آزربایجان در خصوص مسائل منطقه و غرب آزربایجان به شرح زیر می باشد:
ملت فهیم آزربایجان
می‌دانید که منطقه غرب آزربایجان سال‌هاست که با غده سرطانی تروریسم دست و پنجه نرم می‌کند و گروه‌های تروریستی مورد حمایت امپرالیسم جهانی، به بهانه دفاع از حقوق اقلیت مهاجر کرد، سرزمین‌های تاریخی آزربایجان را هدف خود قرار داده و مدعی اراضی تاریخی آزربایجان می‌باشند 

حدیث نجفی_-_Hadis Najafi : Doldur şimdi yerimi başka ben varsa...

حدیث نجفی_-_Hadis Najafi Doldur şimdi yerimi başka ben varsa... 1401.06.30 #HadisNajafi