28 Aralık 2015 Pazartesi

لابی ارمنی در ايران



لابی ارمنی در ايران چنان ريشه دوانده است که بر تمام عرصه ها تاثير گذار شده است. از سياست خارجی ايران گرفته تا بر سياست داخلی و بر عرصه فرهنگ. حالا در هر يک از روزنامه های سراسری خصوصا در روزنامه های اصلاح طلب يک نفوذی ارمنی وجود دارد که مطالب بسيار جعلی درباره آذربايجان می نويسند و چاپ می کنند. و يا آثار و بناهای تاريخی ارامنه را در ايران و خصوصا در آذربايجان تبليغ می کنند و هر ساله تجمعی هم در قره کليسا انجام می دهند که به نحو وسيعی در روزنمامه های ايران منعکس می شود. و توانسته اند با مجوز وزارت کشور هر سال در 24 آوريل به کشتار دروغين ارامنه توسط مسلمانان راهپيمايی تشکيل دهند و آن را در ايران  به رسميت بشناسانند.
  نماينده ارامنه در مجاس شورای اسلامی تلاش بسياری برای به رسميت شناخته شدن کشتار دروغين ارامنه توسط دولت عثمانی به انجام رسانده است اما تابحال به خاطر بعضی مسائل فی ما بين ايران و ترکيه به اين کار موفق نشده است. و تلاش ايشان برای برگزاری مراسم راهپيمايی 24 آوريل چشم گير می باشد و در اين کار خليفه گری ارامنه در تهران و روزنامه ارمنی زبان" آليک " هم به کمک او شتافته اند.

تابحال با تلاش لابی ارمنی در ايران مراسمهای متنوعی درباره فرهنگ و ادبيات ارمنی در ايران صورت گرفته است. از جمله تشکيل چندين موزه درباره ارامنه و برگزاری بازيهای ارامنه دنيا در تهران و اصفهان اشاره کرد. و همچنين با حمايت آنها چندين فيلم ساخته شده و چندين تئاتر که بر عليه مردم آذربايجان بوده است به صحنه رفته است که از جمله اين نمايشها می توان به " آندرانيک" که يک هفته در تئاتر شهر نمايش داده می شد به نويسندگی و کارگردانی آقای مهکام يک کارگردان جوان فارس می باشد که در اين نمايش يک جنايت کار ارمنی به نام آندرانيک به عنوان يک قهرمان نشان داده می شود. و فيلم " کائوس" هم درباره آن کشتار دروغين با حمايت لابی ارمنی توسط يک دانشجوی سينما ( مرجان اشرفی زاده ) کارگردانی شده است. که در انجمن ارامنه تهران با حضور بهروز افخمی اکران شده بود . و آقای بهروز افخمی نماينده مجلس و کارگردان سينما هم درباره آن کشتار دروغين افاضاتی فرموده بود.
و همچنين با تلاش نمايندگان آنها در مجلس لايحه تساوی ديه مسلمان با غير مسلمان هم مساوی شد. که اين جزء حقوق اوليه آنها می باشد . ولی بدون تلاش آنها اين کار به اين زودی صورت نمی گرفت. و حالا آزادی ارامنه در ايران بيشتر از يک مسلمان شیعه ی تُرک آزربایجانی می باشد چرا که بچه های آنها از اول ابتدايی به زبان خود می خوانند و می نويسند ، اما بچه های آذربايجان که بيشترينشان مذهب شيعه دارند هنوز هم نمی توانند به زبان مادری خويش بخوانند و بنويسند. بچه هايی که پدر و مادرانشان بيشترين هزينه را برای استقلال ايران داده اند اين گونه پاداش تلاش و زحمات پدران خود را از مسئولين ايران دريافت می کنند . و مسئولين ايران تابحال درباره نسلی کشی مسلمانان توسط ارامنه(مارس 1918- اسفند 1297)  در اروميه ، خوی ، سلماس ، ماکو که هزاران نفر از هم وطنان ما کشته شدند سکوت کرده اند.
اما در مقابل نمايندگان آذربايجان در مجلس کشتار فلسطينيان توسط اسرائيل را محکوم می کنند بدون اينکه بدانند  ملت آذربايجان حالا هم توسط ارامنه در قاراباغ کشته می شوند . و همچنين به گسترش زبان فارسی در خارج از کشو مشغول هستند (آقای شعردوست نماينده تبريز-فردی که با تلاش مستقیم وی، روز وفات شهریار را ، روز شعر و ادب فارسی، بخوانید  روز شکوفایی شعر و ادب فارسی نامگذاری کردند، چون با فوت استاد شهریار، یکی از ارکان گرایش به اشعار نفیس ترکی از جهان رخت بر بست) .اين نمايندگان خود فروخته و دلال صفت در فردای آزادی پاسخ ملت آذربايجان را چگونه خواهند داد؟ . چگونه از عملکرد خويش دفاع خواهند کرد؟
 


بايد اذعان کرد که لابی ارمنی در ايران و نمايندگان آنها به خوبی به منافع ملی خويش واقف گشته اند و آن را دنبال می کنند و حتی تازگيها نمايندگان  کردها هم به منافع ملی خود آگاهی پيدا گشته اند . و حتی در حمايت از اوجالان نامه نوشته اند . اما نمايندگان آذربايجان در خواب خرگوشی فرو رفته اند  و منافع ملت آذربايجان را قربانی منافع شخصی و گروهی خود کرده اند. وبه خاطر مال دنيا و مقام و پستی  چاپلوسی هر کس و ناکس را می کنند. خدا آخر و عاقبت ملت آذربايجان را به خير کند                                                                                 باريش مرندلی – مرند

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

حدیث نجفی_-_Hadis Najafi : Doldur şimdi yerimi başka ben varsa...

حدیث نجفی_-_Hadis Najafi Doldur şimdi yerimi başka ben varsa... 1401.06.30 #HadisNajafi